Hvis man skulle beskrive BI og man kun måtte bruge tre ord, så ville det være gymnastiknærvær og fællesskab. Vi dyrker nemlig rigtig meget gymnastik. Gymnastik er selve sjælen på BI - intet mindre. Og så er vi en lille skole med flere ansatte per elev end de skoler vi sammenligner os med. I skoleåret 2019-2020 har vi udvidet til 88 elevpladser, fordelt på 4 klasser.

Gymnastik, nærvær og fællesskab

Fordi vi ikke er flere, opstår der optimale betingelser for nærvær, som gør at hver enkelt elev føler sig set, hørt og afholdt. Det gør, at vi kan tage hånd om den enkelte elevs udvikling. Hver enkelt elev har mere kontakt med lærerne, end det er tilfældet på mange andre efterskoler. Vi ser elevernes individuelle styrker og svagheder, og ved at lære dem rigtig godt at kende, kan vi flytte dem rigtig meget.

Vi er en skole, der er fulgt med tiden uden at miste vores særpræg og forankring i et grundtvigsk livssyn.

Vi tror på, at alle mennesker har nogle specielle kompetencer. Vores mål er, at eleverne skal opdage deres egne unikke kompetencer og lære at stole på dem. Der er ingen, der bliver glemt eller overset – hverken i undervisningen eller i de sociale aktiviteter. Derfor oplever vi år efter år et rigtigt stærkt fællesskab og sammenhold. Både indbyrdes blandt eleverne, men også ansatte og elever imellem.

Læs mere om: