Efterskolealderen er der, hvor de unge står lige på tærsklen til at blive voksne. Men inden de kan kalde sig voksne er der mange ting, de skal lære. En af de vigtigste ting er at tage ansvar, at stå til ansvar og at føle ansvar overfor andre. Det er en af de væsentligste ting, vi forsøger at lære dem på BI. Og hvis vi selv skal sige det, så er vi ret gode til det.

BI’s faciliteter

Vi kan lige så godt sige det, som det er. På BI bruger vi penge på at have fede gymnastik- og idrætsfaciliteter og på at have dygtige undervisere – og mange af dem. Vi er stolte af de faciliteter, vi kan tilbyde i vores egen idrætshal. Blandt bliver vi bare nødt til at prale lidt af vores 25m Skakoon fiberbane, som vi købte efter den blev brugt til VM i Odense i 2015. Vi har også en kæmpe pomfritgrav og trampoliner i gulv til hæve/sænkegrav. Vi har biler og stativer m.m., som vi bruger i Parkour, og vi har en spejlsal til dans og rytme og meget andet.

Vi har selvfølgelig også styr på alle de andre ting, som er vigtige for at skabe gode rammer for et efterskoleophold; hurtigt wi-fi på hele skolen, interaktive tavler i klasseværelserne, og lyse, store værelser, hvor eleverne bor sammen i hold af fire, opdelt i drenge og piger. På skolens område er der hyggekroge, streetbasket, beachvolley og et stort friluftsområde med shelter, bålplads og overdækkede spisesteder.

Beliggenhed

BI ligger naturskønt i Bøvlingbjerg, tæt på Vesterhavet, Søndervig, Thorsminde, Bovbjerg Fyr og Thyborøn. Bøvlingbjerg er et lille samfund med en velfungerende og populær friskole fra 0. til 8. klassetrin, børnehave, vuggestue, brugsforening med gode åbningstider og ikke mindst et fantastisk aktivt foreningsliv i den lokale idrætsforening, BUF. Der er 20 km til Lemvig og 30 km til Holstebro.